11 april 2014

DIM = do it myself

vi ska få gå på fest i helgen. värden önskar att gästerna klär sig i brunt, som en referens till det decennium han föddes under.

jag checkar garderoben, men hittar inget i rätt färg. jag går på loppis, men hittar ingenting jag vill ha. jag ber min pappa kolla min mammas sparade outfits, men hittar ingenting jag kan ha (eftersom mamma tydligen drog minst en storlek mindre än jag just i fråga om brunt). köpa helt nytt försöker jag göra bara när det verkligen är av nöden, så vad göra? jo, kolla tygförrådet på vinden, skissa en modell, Göra Det Själv! kombinationen sparat Kaivo-tyg och mammas gamla Singer och voilà:


förutom att jag på det här sättet sparade både pengar och miljö, fick jag vara kreativ och varva ner totalt från veckans jobbstress. samt odla mitt intresse för att sy kläder - och det var verkligen alltför länge sedan jag tog mig tid för det...

nu återstår bara att plocka fram de höga klackarna och lilla partyväskan, så är partypinglan redo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar