14 juni 2012

Sommarlovslunch

är det nån annan än jag som alltför snabbt tröttnar på detta med "mat två gånger om dagen" i sommarlediga barnfamiljer? fantasin när det gäller speciellt lunchen tryter efter typ en vecka.. barnen vill allra helst äta pasta med korv sju dagar i veckan, själv vill jag oftast äta sallad och omelett. gärna ska kockandet ta ingen tid alls, så att vi snabbt kommer tillbaka ut på gården och kan fortsätta med pyssel och lekar.

nu kastar jag ut min fråga i cyberrymden: hur gör ni, kära läsare? har ni några tips på enkel, bra och omtyckt vardagslunch för tre sommarlediga damer?

alla goda råd mottages med tacksamhet :)

2 kommentarer:

  1. Hej,

    Sommar snabbmat är inte lätt men jag kom på att all sorts mat man kan laga i ugnen är super bra, man bara tar en plåt och blandar grönsaker, kött och lite vad man har och in i ugnen så får man plötsligt tid att göra vad som helst tills det ringer och vips är maten klar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. toppen - tack! vi ska definitivt pröva "plåt-i-ugn-mat" inkommande vecka :) själv kom jag i helgen på att fisksoppa kunde vara värt att återinföra på sommarmenyn - åtminstone regniga dagar...

      Radera