16 november 2012

Ett år och en dag...

har jag befunnit mej i bloggosfären. det är värt att fira! en ny form av yttrandeglädje, ett nytt forum för små och stora tankar.

visst, jag uppskattar fortfarande köksbord och kafferum och väninnekvällar och ekomarthamöten. där kan jag också dela tankar och insikter och frågor. alltjämt skrivs det rad på rad i min gamla dagbok. ännu tecknar jag ner mina uppslag för att förbättra världen - och kanske i första hand mej själv - på post it-lappar och baksidor av kuvert. samtidigt; genom bloggen väger jag mina ord på ett nytt sätt och formulerar mej fram till nya insikter. de tankar jag tänker är inte bara mina - de delas och uppdateras tillsammans med andra. i bloggandet finns alltid en Du.

under det år som gått har jag med glädje sett att vi är många som är intresserade av Det Gröna Livet. jag har förstått att allt fler vill och vågar fundera på de frågor som gör livet hållbart inifrån och ut. om jag lyckats med att ge nån annan en gnutta inspiration, en ny tanke, ett uppslag till en liten förändring av en vardagsvana, då är jag mer än nöjd.

en dag kanske hållbar livsstil är vardagsmat och självklarhet och inget att orda om. men på vägen dit tror jag vi behöver våra forum där vi kan bolla hållbarhetsfrågorna. i en värld som spinner allt snabbare, där konsumismen svämmar över oss och där ytan ofta värderas högre än djupet, där behövs det rum för andra tankar, andra röster, andra ideal.

som varm och ödmjukt TACK till Dej som läst och läser vill jag dela en av de låtar som inspirerar mej att vandra vidare i hållbarhetens tecken. vi fortsätter...



  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar