7 januari 2013

Och allt är åter nytt

tillbaka i vardagen efter en givande helg. julfirandet med så mycket av allt, nyårsfirandet med sina summeringar av det år som gått och skisser av det som ska komma. vad är det nu egentligen jag behöver och vill? jag begrundar, förstår och formulerar vad jag ska sätta min tid och energi på, stakar ut riktning och fokuserar.

precis som vanligt njuter jag stort av att ha oxveckorna framför mej. detta "åter till rutinerna" gör mej mycket gott. i januari är vardagen befriande avskalad. livet byggs kring arbete, vila, motion. i januari njuter jag av linssoppan och det grova brödet. jag njuter av promenaderna till och från jobbet - den tid för reflektion de rymmer. i januari lever jag i gränslandet mellan vardagslunk och stora visioner. med drömmen om tid för obrutna tankar och prövande formuleringar på ännu inte skrivna blad. med alla möjligheterna tindrande som Vintergatans stjärnor.

allt är åter möjligt. allt har åter sin tid. och allt är åter nytt.

2 kommentarer:

  1. Åh, så roligt att du skriver och tydligen har gjort det länge. Får läsa ikapp och fortsätta njuta av dina reflektioner. Sat Nam!

    SvaraRadera
  2. Fina du, trevligt att du tycker det! Har nån form av uttrycksbehov som kanaliseras hit för tillfället :) Smått och stort, inre och yttre - ett sätt att hålla mej på den personliga hållbarhetens väg...

    SvaraRadera