15 oktober 2013

Renovera mera

I ärlighetens namn smakade det trä, takmålandet. För ikväll skulle jag bara ha velat vara klar med renoveringen. Fått börja njuta. Det var alltså läge att istället plocka fram sisun. Och jag stretade på och fick ett och annat gjort.

Det var kanske därför det gick det som det gick. Precis när jag skulle ställa undan burken med vit färg slant den ur min hand. Ut över det nyss slipade trärena golvet. Och jag hade resten av kvällen räddad med att röja i röran.

Nu är ordningen återställd och lugnet har lagt sej. Men jag kan inte låta bli att undra om detta var Tecknet? Nu ska jag kanske inte renovera mera på en tid? Det kanske är dags att dra streck? Att tagga ner och runda av och återgå till vardagen igen.

Och ja. Jag ska inte lägga till några fler små projekt på renoveringslistan. Jag ska inse att de inte görs i en handvändning i förbifarten. Jag ska bara stillsamt slutföra det jag påbörjat och låta Kunniga Män sköta resten. Hedersord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar