11 november 2013

Överraskningsbesök!

Mitt i kvällmörkret bultar det på ytterdörren. Mitt i måndagsröran. Mitt i allt och absolut ingenting.

Och utanför står Riktigt God Vän och ler! Vi får en bonustimme med prat och skratt. Som vanligt rakt på sak, om de ytligaste inredningsdetaljerna och de djupaste insikterna. I salig blandning. Att dammsugaren ligger utspridd, tvätten torkar i vardagsrummet och middagsbordet är ett kreativt bombnedslag efter barnens och grannbarnens härjningar har liksom ingen betydelse. Vår vänskap har mycket lite att göra med de yttre attributen. Vi dricker te och ÄR.

Efteråt känner jag mej oändligt lyckligt lottad. Att ha vänner som kommer förbi sådär bara. Som tar mej för den jag innerst inne är - också en måndagskväll i november!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar