30 november 2013

Prylhimlen





Fortsättning på temat prylar och konsumtion! Sambon var på filmförevisning på Ritz i Vasa igår och jag vill gärna tipsa om filmen han såg - den verkar passa bra i den tanketråd jag själv varit på sistone: förhållandet till saker, prylar, ting. Såhär drastisk som mannen i filmen är jag inte beredd att bli, men en inspiration till fortsatt "utrensing" ger den säkert. Att budskapet levereras med en portion humor i stället för pekpinnar gör förstås inte saken sämre.

Tillgängligheten är jag lite osäker på, någon stor biograffilm är den ju inte. Men du kan åtminstone se filmen via Elisa Viihde för 4,90 €/48 h eller köpa den (sic!) som DVD via netanttila. Om du är med i nån filmtjänst på nätet (typ netflix) kan du förmodligen hitta den där.

Jag inser förstås det motsägelsefulla i att rekommendera filmkonsumtion på den internationella köpfria dagen, men ändamålet helgar medlen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar