14 augusti 2013

KRUSKA!

häromdagen gjorde jag ett besök i Kruska, Södermalmsgatan 18 i Jakobstad. vilken fin upplevelse! i butiken säljs ekologiska och närproducerade varor av olika slag: mat, hygienartiklar och lite små vardagslyxiga produkter. för den som har tid och lust finns det möjlighet att njuta av caféverksamheten. det är lugnt, ombonat och mysigt. varorna är fint upplagda i vackra möbler. inga grälla plastgrunkor här inte.

jag gläder mej så åt att någon vågat göra den här satsningen! i hyllorna finns nämligen en mängd ekologiska téer (bland annat från Pukka och Clipper) samt biodynamiska stapelvaror från Saltå Kvarn. deras produkter har tidigare varit extremt svåra att få tag på i vår stad och jag gläder mej särskilt åt sortimentet av bönor, olika gryner och det lyxiga knäckebrödet av dinkel. Kruska kommer alltså att bli ett fint komplement till mina andra stamställen för inköp av ekoreko varor. och får jag en timme över i vardagen vet jag vart jag styr för fika!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar