5 augusti 2015

Sinnesro

ett dygn "bortom allt välgjort" - i skogsbacken vid den lilla sjön. regn mot tak, vajande träd. enstaka fågelrop som ekar. en sal, en matta, en filt. tid att landa i kroppen. tid att andas lugnt och djupt. tid att låta sinnet finna ro.


däremellan: bastu, goda samtal med fina människor, mat, sömn. jag sover i Lyan, på några meters höjd över marken. i ett trädhus som vaggar mej stilla. kanske var det såhär det var tänkt? höra och känna naturen hela tiden. känna sig själv som en del i Det Stora Hela.


hämta kraft, påminnas om det som är viktigt, känna efter vad kropp & själ behöver för att må bra. påminnas om att leva så. vila och återhämtning och ändå (eller kanske just därför?) inre utveckling. oftare utöva min förmåga att stanna upp och reflektera. och finna att allt är väl, allt är som det skall. livet har sin gång. allt jag är med om har sin mening - också det krångliga och svåra. känna styrkan i att bara vara. och veta ända in i hjärteroten att allt jag gör kommer ur vem jag är. och att allt jag behöver egentligen finns där redan.

mitt dygn i skogsbacken vid den lilla sjön blir ovärderlig kompasstid. jag lyssnar inåt och tar på nytt ut riktningen, känner in vilken stig jag vill och kan följa nu. sinnesro! tack, Emmes Retreat för att ni finns och för att ni ordnar! vi ses snart igen <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar