13 september 2012

Andas djupare!

Det är lugnt på bloggen. Som alltid när tempot ökar på jobbet blir det färre inlägg. Jag försöker ju lära mej prioritera.

Just i höst har jag några få hektiska veckor. Detta är en av dem. Ibland går det inte att sakta ner den yttre agendan, hur gärna jag än skulle vilja. Det är ansvar och åtaganden som självklart inte står och faller med mig, men som skulle bli alldeles för invecklade att skjuta på eller lämna därhän. Känn det som, åtminstone. Och ibland kommer det ett eller annat uppdrag som verkligen behöver fångas i flykten. Bara för att jag vill och kan.

Då känns det viktigt att istället sakta ner den inre agendan. Att andas djupare, gå lugnare, göra bara en endaste grej i taget. Läsa lång saga för mina barn, dricka en kopp te mitt i röran, cykla till jobbet klara höstmorgnar.

Because I´m worth it - som dom säjer i reklamen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar