25 november 2011

en köpfri dag (1)

halvvägs genom dagen kan jag konstatera att det gör gott med lite avhållsamhet!

bortsett från en lunch med älsklingen (på stan dvs borde vid närmare eftertanke kanske betraktas som ett köp) har jag ägnat mig åt jobb och en rofylld eftermiddagsfika i hemmet. vid det sistnämnda njöt jag av att bläddra i en inredningstidning: ett julnummer från 2008. konstaterade snabbt att dosen av både Vardagsflykt och Julinspiration glädjande nog är tämligen oberoende av tidningens utgivningsår :-)

fram träder också frågan om vem jag är när jag står i utkanten av konsumtionssamhället. hur konstruerar och uttrycker jag min identitet när jag inte kan/får/vill göra det genom konsumtion? eller hur gör jag i så fall det på ett mera hållbart sätt? vilken är kicken jag tror mig få genom konsumtion? och hur kan jag få min kickar i vardagstristessen på andra sätt? jag bara frågar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar