15 november 2011

tankar på pränt

egentligen skulle jag ju aldrig bli en bloggare... men så fanns det så många tankar som ville bli formulerade. som vill ut och lufta sig. som till exempel: varför är det så tyst om det gröna sköna livet? varför framstår hållbar livsstil så ofta som foträta skor och murriga färger, som ett liv i säck och aska? som om det gröna livet skulle handla om att försaka - när det ju så mycket oftare innebär att bejaka. så här sitter jag nu och sätter mina tankar på pränt. formulerar trevande steg på en grönare väg. 

i bloggen vill jag ventilera mina frågor och funderingar, mina insikter och erfarenheter av att välja annorlunda. kanske kan bloggen också bli en mötesplats? ett rum för dialog om det stora i det lilla. med inspiration och idéer om hur man också kan göra... om att gräva där man står. här och nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar