4 december 2012

Min dagliga glögg

dricker jag denna afton i extra trevligt sällskap = tillsammans med Ekomarthorna. kanske att jag i sann martha-anda stickar ett varv eller två på en julklapp. kanske att jag utbyter tips och tankar om hållbart julfirande. ett är dock säkert; att jag går därifrån med känslan att världen kan bli en mera hållbar plats. att vi faktiskt kan om vi vill. tillsammans.

ju längre tiden går, dess gladare blir jag över denna sköna grupp kvinnor i blandad ålder. över att vi träffas när andan faller på för att lära oss mera om hur ett hållbart vardagsliv kan kantas med guld. över att vi fortsätter att inspirera varandra till att göra kloka val mitt i vardagsrumban. över hur otroligt mycket klokskap och kunskap som finns bland oss.

genom våra träffar har jag fått otaliga insikter om hållbar livsstil. alltid helt utan pekpinnar, ofta med en stor portion humor. och jag blir allt mer övertygad om att detta är hållbart lärande när det är som bäst - i samtal, i handling, i gemenskap. genom små, små steg - ett i sänder.

ibland tänker jag att det kanske är just såhär de verkliga revolutionerna i världen sker? genom kvinnors nätverk i vardagen, genom många till synes små handlingar. genom att man dricker sin dagliga glögg i trevligt och klokt sällskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar